به گزارش ایسنا، بازی کردن با فرمهای موجود در محیط پیرامون بدون کوچکترین تغییر در آنها عنصر اصلی آثار امیر موسوی هستند.
تکرار عناصر ثابت در کنار متغیرها و پیداکردن نقاط مختلف تمرکز، حذف کردن و رسیدن به سادهترین شکل خطوط و سطوح و ثبت کردن آنچه از نظر او زیباست نیز از دیگر ویژگیهای آثار اوست.
در مجموعه جدید"سرزمین عجایب" اما زمان متوقف میشود،گوئی دیوارنگارههای شهر در خیرگی بیننده را برانداز میکنند.
نقاشیهای دیواری به عکس مبدل شده و نهایتا با چاپ روی بوم مجددا به نقاشی تبدیل میشوند.
بازی نور و سایه و چیرهدستی هنرمند در به ثبت رساندن زوایای خاص است که آثار این عکاس را متمایز میکند.
اما موسوی درباره آثارش میگوید: "همانگونه که نمیشود شعر را معنا کرد،من از ترجمان عکسهایم گریزانم.
آنقدر میدانم که با عکس برخورد نقادانه، مستندگونه،اجتماعی و یا مفهومی ندارم.
از نقاشی به عکاسی رسیدم. از همان ابتدا عاشق سطح بودم و سطح دارترین سوژه برای سلیقهام دیوارها بودند و پر از زندگی.
دیوارها شخصیت یک شهر هستند. نقاشیهای دیواری که البته ارزانترین شکل برای زیباسازی شهری است و چند سالی است که دوباره رواج پیدا کرده است.
اتفاق بودن این نقاشیها بر روی دیوارهای ناصاف و کج و معوج و بافتدار به جای مرمت و یا نوسازی آنها و طنازی این سروهای ایستاده بر دیوارهایی که شاید سال دیگر مخروبهای بیش نباشند برایم نمود واقعیتی از سرزمین ماست؛ سرزمینی که در آن زندگی میکنیم. دیوارهایی که از کنارشان گذر میکنیم بدون آنکه صدایشان را بشنویم".
این مجموعه از 6 تا 18 آبانماه در گالری آران به نمایش درمیآید و علاقمندان میتوانند روزانه از ساعت 11 تا 19 از این عکسها به نشانی خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 دیدن کنند.